Placki ziemniaczane inne niż znacie

Zwykle ziemniaki na placki ścieram na najdrobniejszych oczkach tarki, tak przecież robiłam już Babcia. Ale czasami wykorzystuję grube wiórki i dodaję do nich co nie co żeby odmienić to pospolite danie. Takie placki są pikantne i aromatyczne, świetnie smakują z dodatkiem salsy albo świeżej sałatki i kwaśnej śmietany


składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 4 cebulki dymki razem ze szczypiorem
  • 100 g kiełbasy, najlepiej jakiejś ostro przyprawionej
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 - 3 łyżki ciemnego sosu sojowego
  • 1/3 łyżeczki zmielonych albo utłuczonych w moździerzu ziaren kolendry
  • 1 łyżeczka mielonego pieprzu
  • do smaku: sól
  • olej do smażenia

sposób przygotowania:
Ziemniaki obrałam, opłukałam, starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej. Kiełbasę pokroiłam w drobną kostkę. Czosnek i całą dymkę posiekałam. Pokrojone składniki dodałam do ziemniaków, dosypałam mąkę, natkę, przyprawy, dolałam sos sojowy, dokładnie wymieszałam. Na patelni rozgrzałam olej, kładłam porcje ciasta dużą łyżką i spłaszczałam je. Smażyłam z obu stron aż się dobrze zrumieniły. Po usmażeniu przełożyłam na ręcznik papierowy żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Ja podaję gorące, my jemy z salsatką a Młody polewa je sobie jeszcze kwaśną śmietaną.


Salsatka bo to ani sos ani sałatka . . .

składniki:

  • 2 - 3 dojrzałe, ale twarde pomidory
  • 2 ogórki kiszone
  • 2 ząbki kiszonego czosnku
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 czubata łyżka posiekanego cienkiego szczypiorku
  • 2 łyżki oliwy albo oleju
  • do smaku: sól, pieprz mielony

sposób przygotowania: Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki, przekroiłam na pół, usunęłam pestki a miąższ pokroiłam w drobną kostkę. Ogórki, czosnek i cebulkę także pokroiłam w drobną kostkę. Dodać szczypiorek, oliwę, doprawić solą i pieprzem, wymieszałam i schłodziłam.

2 komentarze:

  1. Robię czasem placki ziemniaczane starte na dużych oczkach - są cudownie chrupiące.
    Jeszcze z takimi pysznymi warzywami to już poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja daje ser żółty i śmietanę do placków

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger