Nalewka ananasowa z wanilią i cynamonem

Kolejna nalewka w moim repertuarze to landrynkowa ananasówka. Przepyszny, złocisty trunek pachnący tropikalnym owocem z subtelną nutą przypraw. Już sam zapach obiecuje rozkoszną słodycz. Ja obiecuję, że warto taką nalewkę zrobić jeśli lubicie bardzo deserowe trunki.

Ananas do nalewki powinien być mocno dojrzały, o ciemnożółtym miąższu. Do zjedzenia np. w sałatce też taki dojrzały ananas też jest dużo lepszy. W polskich sklepach zazwyczaj można kupić ananasy do prawda ładnie wyglądające, ale jeszcze niedojrzałe. Niestety, nie mamy wyboru bo przecież to owoc z dalekich krajów więc zbiera się go zanim w pełni dojrzeje. Ja po prostu zostawiam ananasa w spokoju na kilka dni. Niech leży i robi się coraz słodszy. Kiedy liście obeschną a skórka zacznie zmieniać kolor z zielonego na brązowawy  owoc zaczyna intensywnie pachnieć. To znaczy, że dojrzał i można go przerobić. 

Najlepiej od razu kupcie 2  ananasy. Z jednego zróbcie nalewkę a z drugiego domowe lody pina colada. Będzie pysznie! Jeśli zostanie kawałek to możecie go zmiksować razem z ziołami na pyszny i bardzo orzeźwiający smoothie. U nas ananas nigdy się nie zmarnuje. 


nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe


Nalewka ananasowa z cynamonem i wanilią

czas przygotowania: 60 minut + 3 miesiące
składniki:
  • 600 g  ananasa - waga po obraniu 
  • 1 laska wanilii 
  • 500 ml spirytusu 96%
  • 500 ml czystej wódki 40%
  •  
  • 500 ml wody 
  • 500 g cukru 
  • kawałek kory cynamonu, ok. 8 cm
  • 3-5 limonek 


nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe
nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe
nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe

Jak zrobić nalewkę z ananasa? 

Dojrzałego ananasa dokładnie umyłam i osuszyłam. Obrałam ze skórki i wycięłam twardy rdzeń a soczysty, słodki miąższ pokroiłam w bardzo drobną kosteczkę. Przełożyłam do dużego słoja. Dodałam posiekaną laskę wanilii i zalałam alkoholem, spirytusem i wódką. Słój zakręciłam i odstawiłam na 2 tygodnie. Stał sobie po prostu w kącie kuchni.

Dwa tygodnie później zlałam cały płyn, odcisnęłam mocno owoce i wyrzuciłam je. Przygotowałam syrop. Do wody wrzuciłam pokruszoną na małe kawałki korę cynamonu i gotowałam 15 minut. Dosypałam cukier i gotowałam razem następne 10 minut. Syrop przecedziłam i ostudziłam, dolałam do zlanej nalewki razem z sokiem wyciśniętym z limonek i odstawiłam na kolejne 2 tygodnie do kąta.

Po następnych dwóch tygodniach przelałam nalewkę do butelek filtrując przez lejek z wacikiem. Nalewka powinna stać i dojrzewać w ciemnym miejscu jakieś 2 miesiące.  Tylko pytanie czy tyle wytrzymacie bo ja już wiem, że jest przepyszna.

nalewka z ananasa , domowa spiżarnia , przetwory , ananas , likier ananasowy , wanilia , cynamon , nalewki domowe , wyroby domowe

13 komentarzy:

  1. Nastawiłam nalewkę dwa tygodnie temu, dziś wymieszałam z syropem i parę kropelek spróbowałam ;) ..... już wiem że będzie problem z dwumiesięcznym czekaniem aż dojrzeje!! JEST PRZEPYSZNA!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, mam pytanie. Otórz Pani naleweczka jest piękna przezroczysta mi zaś wyszła lekko zamglona i nie chodzi tu o brak filtracji bo przelałem przez filtr do kawy, stoi tez juz dwa miesiące więc ustała by się. Czy problemem moze być cukier wsypany normalnie a nie rozpuszczany ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możliwe, czasami też nalewka słabo się klaruje jeśli owoce są rozgniecione

      Usuń
  3. Zrobiłam podobną naleweczkę z odpadowych resztek ananasa, bo ładne poszły do suszenia-też są suuuper ( to znaczy przez jakiś czas dodawałam resztki do słoja i podstawowo suszyłam ). Stała schowana... nie chwaliłam się, że jest... no i co... jak tylko dałam do powąchania to poszła na raz i nawet głowy nas nie bolały :) Wczoraj mąż kupił ananasa :) nie będę suszyła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też ją lubię bardzo :) wszystko ananasowe lubię!

      Usuń
  4. Nalewka przepyszna. Dziękuję za przepis. Wszystkim bardzo smakuje 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie, moja nalewka wyszła zdecydowanie za mocna. Czy dodanie świeżego soku z sokowirówki to dobry pomysł, czy lepiej to zagotowac z małą iloscią cukru ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dodać surowy, można zagotowany, jak Ci wygodniej

      Usuń
  6. Zrobiłam tę nalewkę dokładnie jak w pani przepisie.Palce lizać nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są gusta o guściki, dla nas dobra, dla kogoś może być za słodka. Co kto lubi 😊

      Usuń
  7. Witam,
    Czy mogę od razu połączyć wszystkie składniki (alkohol,woda,cukier) czy muszę to rozłożyć w czasie ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można dodacniejsza ilość cukru ?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger