Talerz zdrowego kibica. Warzywne przekąski z trzema dipami

Zapraszam na zdrowe przekąski, które możecie szybko i bez trudu przygotować nawet wtedy kiedy goście już w drzwiach. Taki talerz warzywnych chrupadełek przyda się podczas oglądania meczu ze znajomymi albo jakiegoś innego spotkania towarzyskiego. Ponieważ trwa turniej piłkarski więc roboczo nazwałam całość talerzem zdrowego kibica bo to na pewno zdrowsze przekąski niż chipsy czy jakieś słodycze.

Ustawiam taki talerz na środku stołu i każdy z biesiadników może sięgnąć sobie po takie warzywo jakie chce a potem zamoczyć je w takim sosie na jaki ma ochotę. Taka przekąska sprawdza się bardzo dobrze na najróżniejszych spotkaniach domowych czy działkowych. Można użyć takich warzyw jakie lubicie a pominąć te, za którymi nie przepadacie i zestaw dowolnie modyfikować.

Prawdziwy kibic piłkarki nie pogardzi też ciasteczkami cebulowymi bo do piwa czy z kieliszkiem wina pasują świetnie.

talerz zdrowego kibica , przekąski meczowe , warzywne chrupadełka z sosami , warzywa , przekąska , do chrupania , na imprezę , co do meczu






Talerz warzywnych przekąsek z trzema dipami

czas przygotowania: 30 minut
składniki:  
  • WARZYWNE PRZEKĄSKI - papryka słodka czerwona
  • papryka słodka żółta 
  • ogórki świeże gruntowe lub węże
  • seler naciowy 
  • marchewki
  • brokuł albo/i kalafior
  •  
  • DIP CZOSNKOWY - 250 ml jogurtu typu greckiego albo serka homogenizowanego naturalnego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sok z cytryny
  • do smaku - sól, pieprz mielony
  •  
  • DIP ZIOŁOWY - 250 ml jogurtu typu greckiego albo serka homogenizowanego naturalnego
  • kilka gałązek koperku
  • 2 łyżki szczypiorku 
  • kilka liści mięty
  • sok z cytryny
  • do smaku - sól, pieprz mielony
  •  
  • DIP POMIDOROWY - 250 ml jogurtu typu greckiego albo serka homogenizowanego naturalnego
  • 10 pomidorków koktajlowych
  • 1/2 łyżeczki oleju 
  • szczypta cukru 
  • do smaku - sól, kumin mielony, imbir mielony, kurkuma w proszku, papryka mielona słodka i ostra 

talerz zdrowego kibica , przekąski meczowe , warzywne chrupadełka z sosami , warzywa , przekąska , do chrupania , na imprezę , co do meczu

Jak przygotować talerz warzywnych przekąsek?

Wszystkie warzywa umyłam i dobrze osączyłam. Marchewkę oskrobałam. Ogórki obrałam ze skórki. Z selera usunęłam podłużne, łykowate włókna. Papryki pozbawiłam gniazd nasiennych. Te wszystkie warzywa pokroiłam w paski i słupki. Brokuła (albo kalafiora) podzieliłam na nieduże różyczki. Można je zostawić surowe albo zblanszować wrzucając na kilka chwil do wrzącej wody a następnie odcedzić, zahartować w zimnej wodzie i dobrze osuszyć.

Sosy przygotowane według przepisu zamieszczonego poniżej przełożyłam do niedużych słoiczków. Można też użyć miseczek albo jakichś niedużych pojemniczków. Ustawiłam je na środku bardzo dużego talerza. Wokół naczyń z dipami poukładałam paski, słupki i różyczki warzyw. Talerz przybrałam świeżymi listkami mięty i gotowe! 

Jak przygotować dipy do warzyw? 

Bardzo gęsty jogurt albo serek naturalny podzieliłam na trzy, mniej więcej równe części.

DIP CZOSNKOWY - ząbki czosnku obrałam i posiekałam a następnie posoliłam i roztarłam na desce na pastę. Tę dodałam do miseczki z jogurtem. Doprawiłam do smaku kilkoma kroplami cytryny, solą i świeżo mielonym pieprzem.

DIP POMIDOROWY - pomidorki opłukałam, wrzuciłam do rondelka z odrobiną oleju. Dusiłam je aż popękały i zmiękły a następnie smażyłam mieszając aż odparował nadmiar wody. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, soli i pozostałymi przyprawami. Masę pomidorową przełożyłam do miseczki z jogurtem i zblendowałam na gładki sos.

DIP ZIOŁOWY - zieleninę opłukałam, dobrze osuszyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki. Dorzuciłam do miseczki z jogurtem i zblendowałam na gładki, zielony sos. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i odrobiną soku z cytryny.


Warzywa należy kroić tuż przed podaniem, ale sosy można przygotować sobie nawet dzień wcześniej i przechować je w zamkniętych pojemnikach w lodówce. Oprócz warzyw jakie ja podałam możecie użyć np. strączków cukrowego groszku, rzodkiewek, kalarepki, młodziutkich cebulek dymek albo innych jakie lubicie.

talerz zdrowego kibica , przekąski meczowe , warzywne chrupadełka z sosami , warzywa , przekąska , do chrupania , na imprezę , co do meczu

4 komentarze:

  1. Swietnie wyglada i z tymi dipami pewnie swietnie smakuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ciekawa propozycja na spotkanie w gronie przyjaciół, często ją powtarzam wykorzystując warzywa jakie są w danym okresie najbardziej dostępne

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger