Makaron razowy z patelni, z kurczakiem i warzywami

Makaron do potraw przeważnie najpierw gotujecie, prawda? Dzisiaj pokażę Wam, że można go wsypać do innych składników i razem udusić. To pozwala zachować wszystkie smaki w jednym naczyniu, a także użyć tylko jednego naczynia do przyrządzenia całej potrawy. Taki makaron z patelni to wygodne danie bo mam mniej zmywania.

Przygotowanie tego makaronu z kurczakiem i warzywami zajęło mi nie więcej niż 20 minut, a wyszło bardzo smaczne i pożywne danie. Szybkie danie jednogarnkowe, a właściwie jednopatelniowe, w mniej niż pół godziny to pomysł na dobry obiad kiedy macie mało czasu lub nie chce się Wam stać w kuchni przy garach. 

kurczak, makaron duszony, warzywa, co na obiad, szybki obiad, proste danie, cos na szybko, szpinak, marchewka


Razowy makaron duszony z kurczakiem, marchewką i szpinakiem

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 porcje:
  • 1 duży filet z kurzego udka - ok. 150 g
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej
  • 1/5 łyżeczki  papryki ostrej mielonej
  • 3/4 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1 czubata łyżeczka gorczycy białej

  • 2-3 łyżeczki oleju roślinnego
  • 1 mała cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 garści suchego makaronu razowego typu kolanka, świderki  lub innego drobnego
  • 200 ml zimnej wody
  • 2 nieduże marchewki
  • 2 garści świeżego szpinaku
  • do smaku - sól 

warzywa, dodatek do obiadu, surowka, salatka, pomidory, witaminy, jedz warzywa

Jak zrobić makaron razowy z patelni?

Filet z udźca kurczaka pokroiłam w kostkę. Dodałam przyprawy i wymieszałam. Odstawiłam na kilka minut. Cebulę, czosnek i marchewkę oczyściłam. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę, marchewkę w krążki, a czosnek posiekałam.

Na głębokiej patelni rozgrzałam olej. Wrzuciłam zamarynowanego kurczaka i obsmażyłam na rumiano. Dodałam cebulę i czosnek, a kiedy cebula się zeszkliła wsypałam suchy makaron. Wlałam wodę, przykryłam patelnię i dusiłam zawartość na małym ogniu aż makaron był prawie miękki. Przez ten czas część płynu wsiąknie w makaron, a część wyparuje.

kurczak, warzywa, szybki obiad, co na obiad, z patelni, makaron duszony, mieso, proste danie


Do podduszonego makaronu dodałam marchewkę. Po chwili także szpinak. Ja użyłam drobnych liści szpinaku baby więc dodałam je w całości. Większe liście lepiej pokroić w paski. Dusiłam całość jeszcze kilka chwil, tylko tyle żeby marchewka nieco zmiękła i szpinak zwiędł. Danie doprawiłam do smaku solą i jest już gotowe.

Podałam na gorąco z dodatkiem ogórków małosolnych i pomidorków papryczkowych. Prosto i pysznie!

Ilość makaronu podałam w garściach bo tak właśnie go odmierzyłam nabierając z opakowania. Jedna garść to tyle makaronu ile zmieściło mi się w dłoni. Jeśli nie macie makaronu razowego to użyjcie takiego z pszenicy durum.

makaron razowy z patelni, makaron z kurczakiem, warzywa, szybki obiad, smaczny obiad, domowe jedzenie, co na obiad,




1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger