Kolorowa sałatka z tuńczykiem

Ta kolorowa sałatka z tuńczykiem może być awaryjnym rozwiązaniem gdy nie wiecie do podać gościom, a Ci właśnie stoją w drzwiach. Czasami przecież zdarza się tak, że odwiedzi nas ktoś niezapowiedziany i nie jesteśmy przygotowani, a jednak wypada podać coś na przekąskę.

Warzywa w puszce i tuńczyka mam przeważnie w szafce, tak na wszelki wypadek i dlatego, że je lubimy. W kilka chwil mogę z tych składników przyrządzić sałatkę albo jakieś inne danie. W sytuacji awaryjnej albo na zwykłą, domową kolację.

Zobacz inne przepisy na sałatki, które będą pasowały na różne okazje (klik,klik)

salata z warzywami straczkowymi, warzywa konserwowe, warzywa straczkowe, groszek, kukurydza, fasolka czerwona, smaczna salatka, trzy kolory, tunczyk z puszki, na kolacje


Sałata rzymska z groszkiem, kukurydzą, fasolą i tuńczykiem

czas przygotowania: 10 minut + czas macerowania sałatki
składniki na 3-4 porcje:
  • 1/2 puszki groszku konserwowego
  • 1/2 puszki kukurydzy konserwowej
  • 1/2 puszki czerwonej fasoli konserwowej (puszki 400g)
  • 1 nieduża cebula czerwona
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 2-3 łyżki octu winnego 
  • 2 puszki tuńczyka w kawałkach, w sosie własnym lub ew. oleju  (puszki o zawartości 125-150g tuńczyka)
  • małe liście sałaty rzymskiej 
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony

salatka z tunczykiem, tunczyk, warzywa konserwowe, warzywa w puszce, jedz ryby, kolorowo, szybka salatka,
salatka z tunczykiem, warzywa konserwowe, warzywa z puszki, tunczyk, smaczna salatka, salatka na szybko, danie awaryjne


Jak zrobić sałatkę z tuńczykiem?

Warzywa konserwowe odcedziłam na sicie, fasolkę wcześniej przepłukałam z zawiesistej zalewy. Ziarna wsypałam do miski. Cebulę obrałam, pokroiłam w drobniutką kostkę, dosypałam do ziaren. Wlałam olej i ocet winny, oprószyłam niewielką ilością soli i świeżo zmielonego pieprzu. Dosypałam też posiekany zielony koperek. Sałatkę wymieszałam i odstawiłam na przynajmniej pół godziny. To taka sałatka, którą można przygotować na szybko, nawet kiedy goście stoją już w drzwiach, ale prawdę mówiąc zróbcie ją bez pośpiechu bo jeśli postoi kilka czy kilkanaście godzin to smaki przenikną się o wiele lepiej i i będzie jeszcze lepsza.

Małe liście sałaty rzymskiej, takie najbardziej delikatne i chrupiące ze środka główki, ułożyłam koliście na talerzach. Na środku nałożyłam porcje kolorowej sałatki i porcje odsączonego z zalewy, rozdrobnionego widelcem tuńczyka. Całość przybrałam kwiatami kopru.

salatka z warzyw straczkowych, warzywa z puszki, tunczyk, salatka awaryjna, smaczna salatka, na kolacje,

2 komentarze:

  1. Jestem wielką fanką sałatek a takiej jeszcze nie jadłam :D będzie w sam raz na upały :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger