Pourlopowe wspomnienia . . .

Już wiecie, że jesienny urlop spędzam w lesie. Ganiam z koszem i koszę co się da. Czasami, w pazerniaczej pogoni za grzybami, zapominam nawet o małym aparaciku jaki mam zawsze w kieszeni. Wyjmuję go sporadycznie, pstrykam sobie a napotkani grzybiarze czasami bardzo dziwnie mi się przyglądają kiedy leżę plackiem koło koszyka obok jakiegoś grzybowego cudaka. Ciekawe co sobie wtedy myślą ? Może lepiej nie wiedzieć ? :D

Pokażę Wam kilka napotkanych grzybków - uwaga, dużo zdjęć :) Większość to dobrze znane jadalniaki, ale inne też są ładne, prawda ?
































11 komentarzy:

  1. Oj, jak bardzo chciałabym pospacerować po takim jesiennym lesie :-)
    Co prawda na grzybach się nie znam nic a nic, ale taki spacer t mój cel :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne wspomnienia! aż mi lasem zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale śliczne grzybki. Wszystkie jadalne? Tego grzybka "siedzuń sosnowy" to jadłam w tym roku będąc na Słowacji, nawet całkiem smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, nie wszystkie jadalne, ale większość. Niejadalne są tylko - muchomor czerwony (chociaż znam oszołomów, którzy smażyli je i jedli, ale zdecydowanie nie próbujcie tego w domu :D) ; stułka piaskowa - jest praktycznie zdrewniała ; ponurnik aksamitny ; mleczaj paskudnik i łuskwiak ognisty

      Usuń
  4. Cudnie! Aż mi się do lasu zachciało:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te Twoje grzyby... A opieńki rosną u mnie na podwórku i po obgotowaniu dodajemy je z Mamą do pierogów z kapusta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj ja też chcę, szczególnie te borowiki:) i kozaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na razie to wspomnienia z ubiegłego roku, ale mam nadzieję, że ten nie będzie gorszy !

      Usuń
  7. Piękne grzyby, genialne zdjęcia,
    W której części Polski jest tak piękny i obfity w grzyby las?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcia z powyższego postu były robione na Podlasiu gdzie lasów i grzybów pełno :) ale te gatunki występują także w innych rejonach i większość jest grzybami pospolitymi

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger