Kruche półksiężyce z migdałami

Takie ciasteczka możemy przechowywać w szczelnym pudełku żeby zawsze mieć coś słodkiego do kawy. Tylko czy będzie co chować zanim znikną ? U mnie raczej nie. Ale to nic bo za kilka dni mogę zagnieść i upiec kolejną porcję pachnących, kruchuteńkich łakoci :)  

A jeśli ktoś nie przepada za kruchymi ciasteczkami to może skusi się na baletki czyli biszkoptowe ciastka z makiem i marmoladą ?



czas przygotowania : ok. 60 minut razem z pieczeniem
składniki : 
  • 210 g masła 
  • 100 g migdałów 
  • 100 g drobnego cukru 
  • 300 g mąki pszennej luksusowej 
  • 2 szczypty soli
  • 1 łyżka cukru z wanilią 

  • ew. cukier puder do oprószenia
sposób przygotowania : migdały, ze skórką, wsypałam do pojemnika blendera i zmiksowałam na proszek. Połączyłam je z mąką, solą i cukrem waniliowym. Miękkie masło utarłam ze zwykłym cukrem aż nabrało puszystości i zbielało. Powoli dosypywałam sypie składniki i mieszałam. Na koniec zagniotłam rękami. Ciasto powinno być elastyczne i gładkie. Zawinięte w folię odłożyłam do zamrażarki na 15 min.

Odrywałam po kawałku schłodzonego ciasta i wałkowałam na grubość ok. 2 - 3 mm podsypując trochę mąką. Foremką wykrawałam ciasteczka i układałam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Można też nie używać papieru, ale wtedy trzeba blaszkę dokładnie wysmarować tłuszczem.

Ciasteczka piekłam ok. 12 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C. Czas pieczenia zależy od grubości, trzeba pilnować żeby nie zrumieniły się za bardzo.

Po upieczeniu i ostudzeniu są gotowe do jedzenia. Można je oprószyć cukrem pudrem albo posmarować roztopioną czekoladą, ale takie "gołe" są bardzo dobre.

Przepis zaczerpnęłam z książki "Śląska kucharka doskonała" wydanej w 1989 r.

6 komentarzy:

  1. fajne ciasteczka:) i jakie śliczne zdjęcie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasteczka już są wspomnieniem :) dobrze, że na zdjęcie można bezkarnie popatrzeć :)

      Usuń
  2. Ja robię z orzechami i posypuję grubym cukrem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skusiłam się, upiekłam i już myślę kiedy upiekę następną porcję! pyszne!!! Szerina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dziwię się , że smakowały bo my się też nimi zajadaliśmy :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger