Placki ziemniaczane z pokrzywami i sosem

W lodówce była jakaś bida i pustka bo nie miałam czasu zrobić zakupów. Ale jakaś kiełbasina się znalazła i trochę ziemniaków też. Swoje miejsce w daniu znalazły też niezbyt ładne i na pewno nie jędrne już pomidory.  Placki ziemniaczane są pyszne w każdej postaci i tym razem swoimi kombinacjami także nie zdołałam ich popsuć :D

Już odliczam czas do pierwszych kurek a wtedy pewnie powtórzę różowe placki z sosem kurkowym - marzenie ! 



czas przygotowania : ok. 40 minut składniki na 4 - 6 porcji : 
  • PLACKI - 900 g ziemniaków
  • 120 g marchewki 
  • 1 jajko 
  • 2 garści młodej pokrzywy 
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony 

  • SOS - 300 g cienkiej kiełbasy 
  • 2 cebule 
  • 2 dość duże, zmęczone życiem pomidory 
  • ok. 1/2 szkl. mrożonego groszku zielonego 
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego 
  • 2 łyżki szczypiorku 
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej 
  • do smaku - sól, pieprz mielony, mieszanka ognista, papryka słodka mielona

  • do smażenia - olej roślinny 


sposób przygotowania : SOS - kiełbasę pokroiłam w niezbyt cienkie plasterki i partiami wrzucałam na rozgrzaną patelnię. Nie dodawałam tłuszczu bo z kiełbasy dość się go wytopi. Gdy kiełbasa była zrumieniona dosypałam pokrojone w ćwierć plasterki cebule, podsmażyłam razem. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki i posiekałam, dorzuciłam na patelnię razem z koncentratem. Dusiłam wszystko kilka minut aż pomidory zaczęły się rozpadać. Dosypałam groszek i pozwoliłam mu zmięknąć. Mąkę wymieszałam w kilku łyżkach zimnej wody i wlałam na patelnię. Doprawiłam całość do smaku.

PLACKI - pokrzywy opłukałam, sparzyłam i odcisnęłam z wody, posiekałam drobno. Ziemniaki, marchew i cebule obrałam - starłam wszystko na tarce jarzynowej, na średnich oczkach czyli na małe wiórki. Dodałam jajko, mąkę, pokrzywy, dobrze wymieszałam i doprawiłam.

Smażyłam placki na rozgrzanej patelni z olejem nakładając porcje łyżką. Po usmażeniu przekładałam je na ręczniki papierowe żeby odsączyć nieco tłuszczu a potem na talerz. Podałam polewając sosem i posypując szczypiorem.


11 komentarzy:

  1. pysznie wyglądają!
    A pokrzywy u mnie na wsi pod dostatkiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, to korzystaj póki młoda bo to bardzo zdrowa roślinka

      Usuń
  2. lubię pani przepisy, zaglądam dość często.
    Uwielbiam placki ziemniaczane,koniecznie z twarożkiem!
    Ale wszystkie połączenia typu "ratatuj" także:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo za miłe słowa :) my placki lubimy chyba jednak najbardziej same :)

      Usuń
  3. ostatni podobnie ratowałam sie plackami i wyszlo smacznie ..

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowe zielsko, pyszne zielsko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciałabym się na zielsku znać tak dobrze jak Ty :)

      Usuń
  5. Fantastyczny zestaw!!! Myślę, że wiele osób uwielbia takie domowe jedzenie a pokrzywa przy okazji jest bardzo zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie Pani gotuje! Bardzo często korzystam z przepisów. Placuszki są po prostu obłędne. Pozdrawiam. Iza

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger