Klopsiki z białej kiełbasy w sosie chrzanowym

Biała kiełbasa, szczególnie ta domowej roboty, jest pyszna. Można ją gotować, piec, smażyć i podawać jako samodzielne danie. Ale można też być składnikiem innych potraw.

Ja postanowiłam część wykorzystać zupełnie inaczej i podać tak żeby nie przypominała kiełbasy. W bardzo prosty sposób zrobiłam smaczne danie z kiełbasą, w którym kiełbasy wcale nie widać. Czuć jednak je wspaniały smak a o to przecież chodziło.

Lubisz białą kiełbasę? Koniecznie spróbuj Białej kiełbasy na podwójnej kapuście


Klopsiki z białej kiełbasy w sosie chrzanowym

czas przygotowania: ok. 30-40 minut
składniki na 4 porcje:
  • 4-6 kawałków surowej białej kiełbasy
  • 50-80 ml zimnej wody
  • 2-3 łyżki otrąb zbożowych, u mnie gryczane
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 łyżka masła
  • ok. 300 ml bulionu jarzynowego
  • 50-100 ml śmietanki kremówki
  • kilka łyżeczek startego chrzanu
  • 1 nieduża marchewka
  • 1/2 szkl. zielonego groszku mrożonego
  •  
  • do smaku - sól, pieprz biały mielony


 
Jak zrobić klopsiki z białej kiełbasy w sosie chrzanowym?

Kiełbaski surowe rozcięłam i wyjęłam mięso z osłonek. Mięso jest już doprawione więc nie trzeba do niego dodawać żadnych ziół ani soli. Można dolać nieco zimnej wody i wyrobić mięso ręką przez kilka chwil dzięki czemu później klopsiki będą delikatne a jednocześnie nie rozpadną się.  Z mięsa uformowałam nieduże klopsiki. Obtoczyłam je w otrębach z obsmażyłam na patelni z olejem i masłem. Wlałam bulion i dusiłam na malutkim ogniu ok. 20 minut.

Marchewkę oczyściłam, pokroiłam w kostkę. Dorzuciłam do podduszonych klopsików. Kiedy marchewka nieco zmiękła dosypałam groszek i wlałam śmietankę. Dusiłam jeszcze kilka minut. Na koniec dodałam chrzan i doprawiłam sos do smaku solą oraz białym pieprzem, ale już nie gotowałam żeby chrzan nie stracił aromatu.

Klopsiki w sosie chrzanowym podałam z kaszą gryczaną i surówką.




1 komentarz:

  1. Pani Izo - doskonały pomysł na podanie kiełbasy! Po prostu mistrzostwo świata. :) Wiele osób (szczególnie kobiet) nie jada kiełbasy dla zasady ("bo się brzydzę" itp.). Dodatkowo, trzeba przyznać, że w swojej naturalnej formie nie jest daniem idealnym na wystawny posiłek. Natomiast podana w formie zaproponowanej przez Panią robi się bardzo wykwintna! Ja ogólnie uwielbiam białą kiełbasę i wiem już co zrobię mojej rodzinie na najbliższy niedzielny obiad. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger