Budyń jęczmienny z karmelizowanymi śliwkami

Lubicie budyń? My tak więc od czasu do czasu robię go w wersji domowej. Jesień i zima to idealny czas na tego rodzaju desery a ja lubię usiąść wieczorem z miseczką pysznego budyniu i spałaszować go sobie. 

Budyń nie musi być zwyczajny i pospolity. Robię czasami budyń z amarantusa, z kaszy jaglanej a dzisiejszy powstał z jęczmiennych płatków i zapewniam, że jest bardzo smaczny. Szczególnie z dodatkiem słodkich, karmelizowanych węgierek.


budyń jęczmienny z karmelizowanymi śliwkami, budyń z płatków jęczmiennych, płatki jęczmienne, węgierki, karmelizowane owoce, deser, śniadanie,

Budyń z płatków jęczmiennych, z karmelizowanymi wegierkami

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 porcje: 
  • 500 ml mleka - krowiego albo roślinnego
  • 6 łyżeczek płatków jęczmiennych Lestello 
  • 2 łyżeczki miodu albo cukru trzcinowego
  • szczypta soli
  •  
  • 250 g śliwek węgierek
  • 1 czubata łyżeczka masła 
  • 3 łyżeczki cukru trzcinowego demerara
  • 1/3 łyżeczki cynamonu

budyń jęczmienny z karmelizowanymi śliwkami, budyń z płatków jęczmiennych, płatki jęczmienne, węgierki, karmelizowane owoce, deser, śniadanie,

Jak zrobić budyń jęczmienny ze śliwkami?

Śliwki umyłam i poprzekrawałam na pół usuwając pestki. Na patelni rozpuściłam masło. Wrzuciłam owoce i posypałam je cukrem. Smażyłam na niedużym ogniu przez kilka minut, mieszając delikatnie, aż zmiękły i pokryły się gęstym syropem.  Doprawiłam mielonym cynamonem.

W rondlu zagotowałam mleko ze szczyptą soli. Wsypałam płatki i gotowałam aż całość zgęstniała. Taką mleczną kaszkę starannie zblendowałam na gładki budyń i kiedy odrobinę przestygł doprawiłam niewielką ilością miodu. Jeśli budyń okaże się zbyt rzadki można go jeszcze odrobinę podgotować, ale trzeba mieszać żeby się nie przypalił. Pamiętajcie też, że stygną budyń gęstnieje.

Tak przygotowany budyń przełożyłam do miseczek i udekorowałam karmelizowanymi śliwkami. Można jeść na zimno albo na ciepło, jak kto woli.

budyń jęczmienny z karmelizowanymi śliwkami, budyń z płatków jęczmiennych, płatki jęczmienne, węgierki, karmelizowane owoce, deser, śniadanie,

2 komentarze:

  1. Budyń jęczmienny? Nigdy nie słyszałam.. wygląda smakowicie i przede wszystkim zdrowo - spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger