Gulasz z policzków wołowych w czerwonym winie z kanią

Jak ja lubię policzki wołowe! Dobrze uduszone są mięciutkie i kleiste. Zawierają dużo kolagenu i takie starsze panie jak ja powinny mieć je w swojej diecie przynajmniej od czasu do czasu. Kolagen dobrze wpływa na starzejącą się skórę i stawy. 

Policzki wołowe to czysta, doskonałej jakości wołowina. Jeśli jeszcze nie próbowaliście to poszukajcie ich w sklepach, zapytajcie u rzeźnika i kupcie koniecznie. Sprzedawane są w płatowanych kawałkach poprzerastanych drobnymi żyłkami i błonkami. Nie trzeba tych przerostów usuwać bo w nich jest właśnie mnóstwo dobroci. Wystarczy tylko cierpliwie takie mięso przyrządzić, a odwdzięczy się smakiem i delikatnością.

Do takich duszonych policzków i winno grzybowego sosu idealnie pasują knedle.

policzki wolowe, duszone mieso, sos winno grzybowy, czubajka kania, suszone kanie, wolowina, co na obiad, grzyby, sos grzybowy, czerwone wino



suszone kanie, suszone grzyby, jak suszyc grzyby, sos grzybowy, sos winno grzybowy, gulasz wolowy z grzybami, policzki wolowe duszone,
jeśli w sezonie jest dużo kań to część z nich suszę, kruszę i upycham w słoiki - są doskonałym składnikiem do grzybowych sosów bo nie trzeba ich nawet wcześniej namaczać - nasiąkają płynem w sosie i zagęszczają go

Policzki duszone z czerwonym winem, warzywami i suszonymi kaniami

czas przygotowania: ok. 3 godzin
składniki: 
  • 1,5 kg policzków wołowych
  • 1 marchew
  • 3-4 większe cebule
  • 1/5-1/4 średniego selera korzeniowego (4 czubate łyżki startego korzenia)
  • 4 łyżki masła klarowanego 
  • 300 ml wywaru z wołowiny
  • 350 ml czerwonego, wytrawnego wina
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziela angielskie
  • 1 szklanka pokruszonego suszu grzybowego z czubajki kani 
  • 3 łyżki domowej przyprawy grzybowej  
  • 1-2 łyżki miodu naturalnego
  •  
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony 

gulasz z policzkow wolowych, wolowina, sos winno grzybowy, suszone kanie, czubajka kania, mieso w sosie, co na obiad, sos kaniowy

Jak zrobić gulasz z policzków wołowych?

Policzki wołowe pokroiłam w dużą kostkę. Warzywa oczyściłam, obrałam. Marchewkę i selera starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę pokroiłam w cienkie piórka.

wolowina, gulasz, mieso w sosie, warzywa, czubajka kania, suszone kanie, czerwone wino, sos winno grzybowy, sos z kaniami

Na patelni rozgrzałam nieco masła. Smażyłam partiami kawałki wołowiny żeby mięso się zamknęło i zrumieniło. Obsmażone kawałki przekładałam do rondla i smażyłam kolejne, w razie potrzeby dodając odrobinę masła.

Kiedy mięso było już obsmażone na patelnię włożyłam ostatnią łyżkę masła i przesmażyłam na nim warzywa. Mają się tylko lekko zezłocić. Przełożyłam je do mięsa, a na patelnię wlałam wino. Zagotowałam je mieszając żeby odkleić od dna wszystkie przysmażone resztki. Przelałam do rondla z mięsem.

gulasz z policzkow wolowych, wolowina, mieso duszone, sos grzybowy, sos winny, wino,, wolowina w winie, czubajka kania, grzyby

Do mięsa i warzyw wlałam też wywar wołowy. Dorzuciłam ziele angielskie i liście laurowe. Dusiłam na małym ogniu ok. 1,5 godziny aż mięso zmiękło. Wtedy dosypałam suszone grzyby - konkretnie to pokruszone, suszone kanie - i przyprawę grzybową. Wymieszałam i dusiłam jeszcze na małym ogniu jakieś pół godziny.

Na koniec gulasz doprawiłam solą, miodem, świeżo mielonym pieprzem czarnym. Nie zagęszczałam sosu mąką bo suszone grzyby i rozgotowane warzywa już spowodowały, że sos był zawiesisty.

Gulasz z policzków wołowych podałam z bułczanymi knedlami i surówką z marchewki.

Uwaga! do posypaniu suszonych pokruszonych grzybów trzeba co kilka minut gulasz zamieszać bo sos gęstnieje, a grzyby lubią się przypalać.

wolowina duszona, warzywa, grzyby, czerwone wino, policzki wolowe, gulasz z policzkow wolowych, co na obiad, mieso w sosie, sos grzybowy, kania, suszone czubajki kanie


2 komentarze:

  1. Trochę boję się sięgnąć po policzki wołowe :) jednak takiego mięsa nie przygotowuje się na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie niepotrzebne obawy. Mięso policzków jest poprzerastane więc nie można ich przesuszyć jak pieczeni wołowej. Jedyne co trzeba mieć to cierpliwość bo duszą się długo, szczególnie w całych zwiniętych kawałkach jak cZasem robię. Gulasz to prosta sprawa, naprawdę 😊

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger